Rynek reklam mobilnych rośnie z roku na rok. W związku z tym reklamodawcy muszą dostosowywać swoje reklamy oraz witryny do coraz bardziej wymagających użytkowników. Klienci nienawidzą długo wczytujących się witryn, nawet jeśli wizualnie są bardzo atrakcyjne. Dlatego jeśli mobilna strona docelowa wczytuje się dłużej niż 3 sekundy to ok 50% użytkowników opuści ją zanim zdąży się cała załadować.

Aby uprawnić wczytywanie się stron mobilnych, Google uruchomiło projekt AMP (Accelerated Mobile Pages), dzięki któremu strony mobilne wczytują się dwa razy szybciej! Zobacz na poniższym wideo jak wygląda to w praktyce:

Ale to nie wszystko. Google w nowej wersji AdWords beta pozwala ustawić strony AMP jako strony docelowe reklam kierowanych na wyszukiwarkę, a także przyspieszyło wyświetlanie reklam w sieci reklamowej Google na stronach wykorzystujących technologię AMP.  Aby skorzystać z wersji beta Adwords z wykorzystaniem technologii AMP trzeba zarejestrować się tutaj, i kierować reklamy na odpowiednie strony docelowe.

Jakie są zalety takiego rozwiązania? Szybciej wczytujące się reklamy, to większy współczynnik klikalności, szybciej wczytująca się strona docelowa to niższy współczynnik odrzuceń, a wszystko to przekłada się na większe zadowolenie coraz bardziej wymagających użytkowników i wyższy współczynnik konwersji.

Reklamy graficzne wspomagane technologią AMP ładują się według Google nawet do 5 sekund szybciej!