Google Merchant Center to narzędzie pozwalające na reklamę swoich produktów sprzedawcom z całego świata w wyszukiwarce Google, YouTube oraz w partnerskiej sieci reklamowej Google. Dzięki niemu potencjalni klienci mogą szybciej znaleźć i zakupić interesujące ich produkty.

Zgodnie ze zmianami interfejsu w pozostałych usługach Google, również Merchant Center doczekał się nowszej wersji. Zmiany dotyczą nie tylko wyglądu, ale zawierają również kilka usprawnień, między innymi w nawigacji. Przykładowo na stronie głównej znajduje się wykres z przeglądem produktów, powiadomienia, oraz pliki danych o produktach.

Nowe funkcjonalności Merchant Center

Programy Merchant Center

W prawym górnym rogu pod symbolem trzech pionowo ustawionych kropek, znajduje się menu, w którym można znaleźć Programy Merchant Center takie jak:

  • Oceny produktów
  • Promocje
  • Reklamy produktowe
  • Remarketing dynamiczny

Niestety jeszcze nie wszystkie z tych programów są dostępne w Polsce.

programy google merchant center 2

Reguły plików danych

Zostały także zaktualizowane reguły plików danych, dzięki czemu jeszcze łatwiej można zmieniać/aktualizować obecne wartości z plików danych.

Przeliczanie walut

Narzędzie przeliczania walut jest bardzo przydatne dla sprzedawców oferujących swoje produkty dla klientów z różnych krajów, nie mają jednak osobnych wersji strony dla poszczególnych języków/walut. Dzięki niemu ceny produktów w reklamach zostaną automatycznie przeliczoną na inna walutę.

Diagnostyka w czasie rzeczywistym

Od teraz diagnostyka w Merchant Center wyświetlana będzie w czasie rzeczywistym. Do tej pory aktualizacja danych odbywała się tylko 2 razy dziennie.