Jedną z najskuteczniejszych form reklam mobilnych jest reklama typu „kliknij aby połączyć” dzięki której użytkownik zainteresowany daną usługą czy produktem, może bezpośrednio z wyników wyszukiwania połączyć się z konkretną firmą, bez konieczności szukania numeru telefonu na stronie internetowej.

Niestety to rozwiązanie miało również swoje analityczne minusy. Trudno było zmierzyć jakie działania podjął klient po kliknięciu przycisku Zadzwoń. Z tego też powodu Google wprowadziło możliwość importowania konwersji telefonicznych, czyli funkcję pozwalającą przypisywać dokładne przychody z połączeń telefonicznych do konkretnych kampanii AdWords, a nawet do poszczególnych słów kluczowych.

Importowanie konwersji telefonicznych pozwoli również automatycznie optymalizować stawki za kliknięcie przy odpowiednich słowach kluczowych przy użyciu automatycznego określania stawek docelowego ROAS, a tym samym pozwoli na pozyskanie większej ilości pożądanych połączeń.

 

Jak importować konwersje telefoniczne AdWords?

Do importu konwersji telefonicznych do Google Adwords potrzebne są trzy informacje:

  1. Numer telefonu rozmówcy
  2. Czas rozpoczęcia połączenia
  3. Czas trwania połączenia

 

Zobacz także: Szczegółowa instrukcja importu wartości konwersji telefonicznych.

 

 

Źródło: Centrum pomocy Google AdWords